Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

    15/06/2025

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025
  • Achtergrond

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025
  • Editors’ choice

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Boeing: 797 zou in 2025 kunnen vliegen
Nieuws

Boeing: 797 zou in 2025 kunnen vliegen

RedactieDoor Redactie07/06/2018Update:07/06/2018Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Als de ‘Boeing 797’ er komt, dan zou die in 2025 kunnen vliegen. Dat zei Darren Hulst, de marktanalist van de Amerikaanse vliegtuigbouwer op een bijeenkomst in Amsterdam.

Amsterdam
Hulst was in Amsterdam omdat de sales- en marketingactiviteiten in Nederland worden uitgebreid. Dat bood hem meteen de gelegenheid de market outlook van Boeing te delen.

797
Hulst wilde best even ingaan op de vraag of er een Boeing 797 komt, maar de toekomst van het toestel voor het middensegment van de markt, is nog steeds ongewis. “We praten met klanten over de behoefte aan een vliegtuig voor routes van 4.000 tot 5.000 mijl.”

Type
Zo’n toestel, dat ook nog geen naam heeft omdat nog niet zeker is of het er komt, zou zo’n 20 tot 30 procent meer capaciteit hebben dan een 737, aldus Hulst. “We zijn bezig met het design, evaluaties en de business case.” Waarbij dat laatste leidend zal zijn in het besluit of er nog een extra type Boeing bij komt.

Achterstand
Wanneer dat besluit genomen wordt, kon de Boeing-analist ook niet aangeven. “Wel dat als die er komt, dat deze dan in 2025 kan vliegen.” Een stoere belofte gezien het feit dat de vraag naar nieuwe toestellen, flink hoger ligt dan de productie. “We hebben een achterstand van meer dan 5.800 vliegtuigen.” Over de vraag naar nieuwe toestellen, maakt Boeing zich totaal geen zorgen.

Ultra
Die vraag is meer dan robuust te noemen; dankzij de groei van de luchtvaart, maar ook zonder die groei is er een forse vraag als gevolg van de broodnodige vervanging. Behalve de vraag bij sommige airlines naar toestellen voor het middensegment, is de ultra lange afstand op het moment ook ‘hot’.

777-X
Boeing stelt dat ze voor die marktvraag al voldoende is voorbereid met de 787 en de 777. “De Boeing 777-X heeft een veel grotere range. De 777-8 kan meer dan 9.000 mijl non-stop overbruggen. Bovendien biedt het toestel meer capaciteit, zowel voor passagiers als vracht.”


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Boeing Boeing 737 Boeing 777X Boeing 787 Boeing 797
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025Redactie

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025Redactie

Israëlische airlines stellen vloot veilig

14/06/2025Redactie
Recent

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025
Populair

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025

Airbus daagt Boeing uit met supersized A350

12/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?