Rolls-Royce heeft te weinig onderdelen om de reparaties van de motoren voor de B787’s uit voeren. Hierdoor duren de reparaties een paar dagen langer. Dat zegt het bedrijf tegen Bloomberg.
Tekort
Ongeveer drie dagen langer zal het volgens Rolls-Royce duren voordat de Trent 1000 motoren kunnen worden gerepareerd. Dat zou komen vanwege een tekort aan compressorbladen.
Motor
De motorbouwer ontdekte onlangs problemen bij een versie van de Trent 1000 motor. Dit type motoren wordt gebruikt om de Boeing 787 aan te drijven. Een aantal motoren moet extra geïnspecteerd worden. Het probleem zit in een blad van de ‘package C compressor’ in de Trent 1000. De bladen zijn volgens Boeing minder stevig dan deze zouden moeten zijn.
Compressor
Meer dan 380 motoren zijn uitgerust met de package C compressor. Andere motoren maken gebruik van de package A of B compressor.
Leasen
Verschillende maatschappijen zijn noodgedwongen vervangende toestellen te leasen. Afgelopen week stonden er 43 787’s aan de grond, wat naar verwachting zal stijgen naar 50 vliegtuigen.
Nu te bestellen: Diecast Exclusive Martinair MD-11 PH-MCP Schaalmodel (1:200)
De PH-MCP was zowel de eerste als de laatste MD-11 die in de vloot van Martinair opereerde. Via onze partner Diecast Trading kunt u dit exclusieve, kleurrijke stukje luchtvaarthistorie in huis halen!

