Etihad Airways heeft een nieuwe organisatiestructuur aangekondigd die ervoor moet zorgen dat het bedrijf efficiënter werkt. De airline kampt met financiële problemen en zit middenin een reorganisatie.
Strategiewijziging
Volgens de maatschappij markeert de nieuwe structuur, die per direct ingaat, de volgende fase van de strategiewijziging. Er zijn voor zeven divisies nieuwe directeuren aangesteld, waarvan drie afkomstig uit de Verenigde Arabische Emiraten. En groei is niet langer een doel op zich.
Verlies
Vorige maand werd bekend dat het bedrijf over boekjaar 2017 voor het tweede jaar op rij fors verlies heeft geleden. De maatschappij stond 1,52 miljard dollar in het rood. Toch bleek dat er door de genomen maatregelen al is bespaard op de kosten, waardoor het nettoverlies met 22 procent daalde.
Point-to-point
Om de lijn omhoog voort te zetten is de visie op de schop gegaan. Er is de komende jaren meer aandacht voor point-to-point vluchten, laat ceo Tony Douglas weten. Het huidige netwerk met Abu Dhabi wordt heroverwogen, bepaalde routes gaan eruit en er komen een aantal bij. Vooral in de kwaliteit van de service aan boord wordt geïnvesteerd, maar men ziet af van een grote vlootuitbreiding. Het doel om net zo groot te worden als bijvoorbeeld Emirates en Qatar Airways is niet meer aan de orde.