Lufthansa bundelt alle sales-afdelingen en activiteiten van de maatschappijen die operationeel zijn in Afrika. De nieuwe hoofdzetel voor de Sub-Saharische sales wordt in het Brussels Airlines hoofdkantoor in Brussel gevestigd, zo meldt de Belgische luchtvaartmaatschappij.
Gezicht
Austrian Airlines, Brussels Airlines, Edelweiss, Eurowings, Lufthansa en SWISS integreren hun verkoopactiviteiten in Afrika. Met deze bundeling van activiteiten wil Lufthansa “één gezicht naar de klant toe” bewerkstelligen. “Klanten genieten daardoor van één aanspreekpunt en een blijvende lokale aanwezigheid. Dit maakt het mogelijk om dicht bij onze markten en klanten te staan, aan hun specifieke behoeften te voldoen en in de toekomst een geharmoniseerd aanbod te ontwikkelen”. zegt Dr. Stefan Kreuzpaintner, Vice President Sales EMEA van Lufthansa Group.
Afrika
Volgens de Duitse luchtvaartmaatschappij is “Afrika een strategisch groeigebied.” Toen Brussels Airlines volledig in handen kwam van Lufthansa begin vorig jaar, breidde de Lufthansa Group haar netwerk uit van 21 naar 44 Afrikaanse bestemmingen. Wekelijks voeren maatschappijen van de Lufthansa groep 311 vluchten uit tussen Europa en Afrika.