KLM heeft een nieuwe digitale service op Google Assistent, namelijk een Nederlandstalige versie van het spraakgestuurde zoekprogramma. Met spraakgestuurde opdrachten in het Nederlands kunnen reizigers nu vluchten zoeken, zo meldt de Nederlandse luchtvaartmaatschappij.
Service
De service die reizigers in staat stelt om via spraakgestuurde opdrachten een vlucht te vinden, is er niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels. Volgens de KLM is de maatschappij één van de eerste bedrijven zijn die deze dienstverlening in meerdere talen aanbiedt.
Blue Bot
Blue Bot helpt de gebruikers bij de spraakgestuurde service met het verschaffen van informatie. Blue Bot maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en blijft zelf doorleren. Zo stuurt Blue Bot, als de gebruiker een geschikte vlucht heeft gevonden, een link waarmee de vlucht direct geboekt kan worden.
Veranderen
Volgens Peter Groeneveld, de senior vice president digitalisering bij Air France – KLM, zegt over de nieuwe service: “Spraaksturing gaat de wereld in rap tempo veranderen. De consument vindt en gebruikt voice-toepassingen steeds vaker in het dagelijks leven. KLM wil aanwezig zijn op de platformen waar haar klanten zijn, en dat betekent automatisch ook op een platform als de Google Assistent. Het zoeken van KLM-vluchten via spraakgestuurde opdrachten in verschillende talen is daarin een volgende strategische stap.”
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

