NieuwsNL nieuwsOpmerkelijkProfessionalSchiphol AirportVliegvelden

Recordaantal klagers na spoedreparatie Polderbaan

Het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) heeft naar aanleiding van de sluiting van de Polderbaan door onvoorziene werkzaamheden, binnen enkele dagen meer dan 1000 klachten ontvangen, zo staat te lezen in het door BAS gepubliceerde ‘rapportage werkzaamheden Polderbaan juli 2018.’

Sluiting
Door de sluiting van de Polderbaan wegens werkzaamheden van zaterdag 13 juli tot en met maandag 23 juli, werd de Zwanenburgbaan en de Buitenveldertbaan vaker ingezet. Door de aanhoudende noordelijke wind is in de nacht de Kaagbaan ingezet voor startend vliegverkeer. Door het extra vliegverkeer op deze banen ontving BAS vele meldingen.

Meldingen
Uit het rapport blijkt dat het aantal mensen die een klacht indienden in de periode 13 tot en met 23 juli met 183 procent gestegen is ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal waren er 3.005 melders die BAS benaderden met een melding. Er werden 6.095 periodemeldingen genoteerd, een stijging van 199 procent ten opzichte van vorig jaar. Het aantal specifieke meldingen nam toe met 79 procent naar 10.807 meldingen en het aantal algemene meldingen steeg met 219 procent naar 188 meldingen.

Drukste
Op zondag 15 juli 2018 werd het hoogste aantal mensen, die op één dag BAS benaderden met een klacht of melding, genoteerd. Die dag lieten circa 1000 omwonenden een melding achter bij BAS. Nooit eerder ontving BAS van zoveel verschillende mensen op één dag een melding.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button