Een Ryanair-vlucht van Palma de Mallorca naar Weeze, vlak over de Duitse grens, landde bijna 5 uur te laat en niet op Weeze maar op het vliegveld van Keulen, zo zegt Ryanair.
Handbagage
De aanleiding voor alle ellende was een ruzie tussen een passagier en een stewardess over bijbetalen voor extra handbagage
Koffers
De passagier zou geen 5 euro hebben willen betalen voor het tweede stuk handbagage. Er ontstond een handgemeen tussen de passagier en het bemanningslid, waarna een aantal reizigers niet meer in wilde stappen. Daarom moesten de koffers van de betreffende passagiers van boord worden gehaald.
Crew
Nadat dat allemaal gebeurd was, moest de crew worden gewisseld, omdat de tweede piloot erachter kwam dat zijn maximale werktijd inmiddels voorbij was. Het vliegtuig vertrok pas rond 01:00 uur afgelopen vrijdagnacht, in plaats van om 20:35 uur. Aan de passagiers zou zijn gemeld dat het toestel nog op Weeze mocht landen.
Bussen
Ophalers stonden daar echter tevergeefs te wachten, want ‘s nachts mag er niet geland worden op Weeze. De passagiers kwamen er na de landing achter dat ze op Keulen stonden in plaats van op Weeze. De reizigers zouden per bus naar Weeze worden gebracht, maar deze lieten vervolgens ook nog even op zich wachten, aldus een ophaler tegen het Algemeen Dagblad.
Ryanair
Ryanair verontschuldigt zich bij de getroffen passagiers voor het ongemak. “We tolereren op geen enkel moment onbeheerst of storend gedrag. De veiligheid en het comfort van onze klanten, bemanning en vliegtuigen is onze eerste prioriteit”, aldus Ryanair.