De laatste Boeing 787-9 Dreamliner die aan KLM geleverd wordt is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHP heeft de fabriekshal inmiddels verlaten en zal de komende weken de gebruikelijke testvluchten uitvoeren.
De Boeing is buiten aan het fuel dock gespot, waar de inital APU run werd uitgevoerd. Dit is de eerste keer dat de auxiliary power unit van het vliegtuig wordt opgestart. Het toestel draagt de naam Tulp. KLM vernoemt alle Dreamliners naar een bloem.
KLM 787-9 PH-BHP initial APU run at the Everett fuel dock pic.twitter.com/ayKNYOLjz2
— Paine Airport (@mattcawby) August 1, 2018
Boeing 787-10
Het is niet de laatste Dreamliner voor KLM. De maatschappij ontvangt vanaf volgende jaar een serie grotere Boeing 787-10’s. Hiervan worden tot en met 2021 acht in gebruik genomen. Momenteel vliegt KLM met twaalf B787-9’s, daar komt dus binnenkort een dertiende bij. Uiteindelijk bestaat de 787-vloot uit 21 toestellen.
Airbus A350
De Dreamliners vervangen de verouderde Boeing 747-vloot, die tot en met 2021 wordt uitgefaseerd. In de 787-9’s is plaats voor 294 passagiers, waarmee de passagierscapaciteit vergelijkbaar is met de 747-Combi. Ook de Airbus A350-900’s, waarvan KLM er zeven heeft besteld, vervangen een deel van de capaciteit.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

