Uit een onderzoek op basis van vluchtgegevens van de Civil Aviation Authority (CAA), uitgevoerd door de Press Association, blijkt dat Wizz Air in 2017 de minst punctuele airline in het Verenigd Koninkrijk was, zo melden verschillende Britse media.
Minst
Van de 44 luchtvaartmaatschappijen die in het onderzoek waren opgenomen kwam Wizz Air als minst punctuele airline uit de bus. Met een gemiddelde vertraging van 23 minuten spande de Hongaarse low cost maatschappij hiermee de kroon.
Top 5
Op de tweede plaats staat een andere low cost airline, namelijk Norwegian. Met een gemiddelde vertraging van 21,7 minuten nemen de Noren de tweede plek in. De top 5 wordt verder aangevuld met Vueling, Thomas Cook en BMI (gemiddelde vertraging van 21,1 minuten), Aurigny Air Services (gemiddelde vertraging van 20,1 minuten) en Eurowings (gemiddelde vertraging van19,2 minuten) op respectievelijk de derde, vierde en vijfde plaats.
Beste
SAS Scandinavian Airlines was de meest punctuele airline op vliegvelden in het VK, met een gemiddelde vertraging van 7,4 minuten. Van de Britse maatschappijen kwam, volgens het onderzoek, British Airways als beste uit de bus. De grootste luchtvaartmaatschappij in het Verenigd Koninkrijk had een gemiddelde vertraging van 11,5 minuten.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
