De één-na-grootste luchthaven van het Verenigd Koninkrijk, Londen Gatwick, heeft te maken met een ICT-probleem, waardoor de elektronische borden met actuele vluchtgegevens zijn uitgevallen. De oplossing: één whiteboard, twee luchthavenmedewerkers en een viltstift.
Probleem
Door een ‘voortdurend probleem met Vodafone – een leverancier van IT-services voor Gatwick – wordt vluchtinformatie niet correct weergegeven op de digitale schermen van de luchthaven en wordt het momenteel handmatig weergegeven in de terminal’, aldus het statement van de luchthaven. Er zouden slechts een ‘handjevol’ reizigers hun vlucht hebben gemist door de storing.
Oplossing
De oplossing voor het probleem is bijzonder simpel, maar in deze digitale tijden erg ‘old school’. Twee luchthavenmedewerkers schrijven in real-time met een viltstift de actuele vertrektijden op een whiteboard. Naar verwachting zullen er vandaag 79.000 reizigers de luchthaven passeren. Op Twitter zijn verschillende foto’s te vinden van het tafereel.
@Gatwick_Airport: the systems are down – get the whiteboard out!
Generation Z: what are whiteboards?#gatwick #oldschool #backinschool #onlyoneintheback pic.twitter.com/WOhYr0q9Jd
— Tamara Salem (@TamaraSalem) 20 augustus 2018
Staff @Gatwick_Airport are currently writing the flight times by hand. pic.twitter.com/DduPg1IIn9
— BBC South East (@bbcsoutheast) 20 augustus 2018
You know your country is regressing to #shithole status, when the country’s second largest airport needs marker pens & white boards for basic flight info in peak season. #GatwickAirport pic.twitter.com/poJoHtx0sa
— Katie Hopkins (@KTHopkins) 20 augustus 2018
Silly boy…@Gatwick_Airport #Gatwick pic.twitter.com/W5sELR6yY7
— Ben Holden (@BenHolden_) 20 augustus 2018