fbpx
AirlinesNieuwsProfessionalRoutes en Bestemmingen

Qantas ontkent matig bezette vliegtuigen op Londen-Perth

Met trots werd de lancering van de ultra long-haul route Londen – Perth begin dit jaar door Qantas gepresenteerd. En dit was nog maar het begin als het aan de carrier ligt, er volgen meer ULR-routes naar Europa. Het succes van de verbinding roept nu echter vragen op.

Cijfers
The Telegraph kwam eerder deze week, op basis van cijfers van de Britse luchtvaartautoriteit CAA, tot de conclusie dat de vluchten beneden verwachting presteren. De toestellen op de route zouden niet goed gevuld zijn; gemiddeld waren de afgelopen maanden circa 78 procent van de stoelen bezet.

Bezet
De Boeing 787-9 Dreamliners die op de route worden ingezet bieden plaats aan 236 passagiers, wat neerkomt op 14.160 zitplaatsen per maand tussen beide steden. In april werden 10.692 passagiers vervoerd tussen Perth en Londen. Dit komt neer op een bezettingsgraad van zo’n 75 procent. Over de hele linie zijn vliegtuigen bij Qantas voor ongeveer 81 procent bezet.

Boven verwachting
In Australische media spreekt Qantas tegenvallende resultaten tegen. De cijfers geven alleen het aanbod aan op Londen-Perth, terwijl de QF9-lijnvlucht nog een ‘staartstuk’ heeft tot Melbourne. Een deel van de passagiers uit Londen vliegt dit ruim drie uur durende traject mee, daarnaast stappen in Perth passagiers in voor alleen de binnenlandse vlucht. Dat traject is erg populair. Volgens Qantas presteert de route “boven verwachting”.

Poll: welk KLM-vliegtuig wordt het meeste gemist?

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button