Luchthaven Schiphol kampte maandagochtend kortstondig met een storing in het bagagesysteem. Dat laat een woordvoerster van de luchthaven weten.
Hal
Het ging om een storing in het systeem in het deel waar de koffers voor aankomst 2 en 3 verwerkt worden. Als gevolg van een ‘korte stroomdip’ in terminal 3 in de vroege ochtend, stokten de systemen. Rond half 11 was de storing verholpen.
Oorzaak
De woordvoerster kon nog niet zeggen hoeveel koffers in het systeem waren blijven ‘hangen’. “Het is nog te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.” Ook kon zij nog niets zeggen over de oorzaak van de storing. Nadat de storing verholpen was, moest de vertraging met het afleveren van de koffers nog worden ingelopen.
Wachttijden
“Reizigers dienen rekening te houden met langere wachttijden bij aankomst 2 en 3”, aldus de luchthaven. Vertrekkende reizigers hadden volgens Schiphol geen last van de storing. “Wel adviseren we reizigers om hun actuele reisinformatie te controleren via de Schiphol-app, website of de betreffende luchtvaartmaatschappij.”
Terminal 3
Afgelopen vrijdag maakte Schiphol juist bekend het toezicht op de infrastructuur te verbeteren, dit naar aanleiding van een grote stroomstoring op 29 april van dit jaar. Die werd volgens de luchthaven, op basis van conclusies van TNO, veroorzaakt door een samenloop van omstandigheden. Aan de basis daarvan lag een stroomstoring in Terminal 3, net zoals nu het geval was.
Verbeteren
“In Terminal 3 vonden werkzaamheden plaats om de stroomvoorziening te verbeteren”, aldus Schiphol vorige week.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
