Boeing heeft het landingsgestel gefabriceerd voor de eerste vliegende Boeing 777X. Het toestel waaronder de constructie wordt bevestigd, is ook al in productie. Volgend jaar worden de eerste testvluchten verwacht.
Prototype
Eerder werd al een prototype van de nieuwe Boeing in ‘vol ornaat’ onthuld, maar dit exemplaar zal niet gaan vliegen. Het is bedoeld voor uitgebreide grondtesten, waarvan de resultaten worden meegenomen in de verdere productie van de eerste vliegende testvliegtuigen.
We’ll see these wheels in motion soon! Check out the first landing gear for the #777X flight test.
The 777X is right now in production, with first flight planned in 2019.
#Boeing #BoeingMiddleEast ✈️ pic.twitter.com/e0q4byNeSk— Boeing Middle East (@BoeingMidEast) October 25, 2018
Wing tips
Het prototype, dat geen staart en motoren heeft, wordt vooral beproefd op de nieuwe opvouwbare wing tips. Hiermee onderscheidt de nieuwe triple seven zich van huidige modellen.
We completed the first #777X ground test airplane. @BoeingAirplanes $BA pic.twitter.com/8J9lN2fxtQ
— The Boeing Company (@Boeing) October 24, 2018
Opvolger
De 777X-reeks volgt de huidige generatie 777’s op, met grotere vleugels, nieuwe motoren en een verlengde cabine. Naast de 777-9 komt er ook een kortere 777-8, vergelijkbaar met de bestaande 777-200. Emirates is in 2020 de eerste gebruiker van het vliegtuig. Lufthansa is tot dusver de enige Europese maatschappij die de Boeing ontvangt.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
