AirlinesFinancieelFrequente reizigerNaast het nieuwsOpmerkelijk

‘Hoge rekening voor passagier die wifi liet aanstaan’

Een passagier aan boord van een intercontinentale Aer Lingus-vlucht kreeg een hoge telefoonrekening toen bleek dat hij zijn wifi aan had laten staan, zo meldt The Irish Times.

Rekening
De passagier in kwestie kreeg van zijn provider AT&T een rekening van 300 dollar (264,90 euro) gepresenteerd omdat hij vergeten was zijn telefoon op vliegtuigstand te zetten. Hierdoor bleef zijn wifi aanstaan die verbinding maakte met de antennes op het vliegtuig.

AT&T
De telefoonprovider AT&T zei over het voorval dat het mogelijk is dat als men de telefoon niet uitschakelt of op vliegtuigstand zet, de telefoon verbinding maakt met de antennes op het vliegtuig. Die antennes ‘opereren buiten een internationaal roamingplan’ waardoor ‘de kosten kunnen oplopen, zelfs als de telefoons niet gebruikt worden’, aldus AT&T.

Aer Lingus
Ook Aer Lingus bevestigt aan The Irish Times dat het mogelijk is dat de kosten voor wifi op die manier, op intercontinentale vluchten, kunnen oplopen. De maatschappij onderstreept dat zij er geen financieel profijt van hebben en dat de passagiers ‘zelf verantwoordelijk zijn’ voor hun telefoon. De cabin crew informeert alle passagiers voordat de vlucht vertrekt dat men voor veiligheidsredenen de telefoon moet uitzetten of op vliegtuigstand moet zetten.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen