De Consumentenbond geeft KLM nog een beetje respijt in het zogenoemde no-show beleid van de maatschappij. De bond dreigde KLM voor de rechter te slepen, nu komt er eerst een gesprek.
No-show
Dat laat een woordvoerster van de organisatie weten. De Consumentenbond kwam begin deze week naar buiten met het dreigement KLM voor de rechter dagen als de maatschappij niet zou stoppen met haar no-show beleid.
Toeslag
Bij dat beleid wordt een deel van een reis door de maatschappij ongeldig verklaard, omdat de passagier voor een ander deel niet komt opdagen. De reiziger kan dan alleen nog gebruikmaken van bijvoorbeeld de terugreis door een toeslag te betalen of een nieuw ticket te boeken.
Eis
De Consumentenbond stuurde KLM twee weken geleden een brief met daarin de eis dat de maatschappij onmiddellijk met deze praktijken moest stoppen, anders zou een rechtszaak volgen. KLM werd volgens de sommatie geacht binnen twee weken te reageren op de eis.
Negatief
“Dat heeft KLM gedaan”, aldus de woordvoerster van de Consumentenbond. “De reactie was niet positief, eerder behoorlijk negatief. Maar ze wilden wel het gesprek aangaan.” De bond zegt de beroerdste niet te zijn en dat gesprek dan ook op korte termijn te willen voeren. “We hopen binnen twee weken.”
Rechter
Mocht het gesprek niet tot het gewenste resultaat leiden, dan stapt de Consumentenbond alsnog naar de rechter. “Onze eis blijft staan, dus de eventuele gang naar de rechter ook.” Een woordvoerder van KLM bevestigt dat de maatschappij om tafel gaat met de Consumentenbond.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!