Met zo’n 79.000 medewerkers op ongeveer 1.000 locaties in meer dan 100 landen is Kuehne + Nagel een toonaangevende internationale logistieke dienstverlener. Het bedrijf richt zich op zee- en luchtvracht, vervoer over land en contractlogistiek met een duidelijke focus op gebieden die een grote waarde toevoegen, zoals IT-oplossingen die geïntegreerde logistieke producten en diensten mogelijk maken.
Met twee nieuwe innovatiecentra in Utrecht en Singapore zet Kuehne + Nagel dit jaar in op de ontwikkeling en acceptatie van nieuwe technologieën en vooruitstrevende oplossingen om de supply chain te verbeteren en te versnellen.
Door te werken aan perfecte uitwisseling van data vanuit haar systemen wil Kuehne + Nagel verder automatiseren en handmatige handelingen minimaliseren. Met de innovatiecentra krijgt Kuehne + Nagel een boost op het gebied van digitale transformatie.
De ontwikkelingen in het distributiecentrum van Kuehne + Nagel zijn belangrijk om efficiënter en goedkoper te werken. Voor de klanten is vooral digitalisering het zichtbaarst, zoals het voorspellingsmodel dat zestig dagen vooruit kan kijken. Ook data-analyses leveren een meerwaarde op, waarmee Kuehne + Nagel zich als logistieke dienstverlener kan onderscheiden ten opzichte van (nieuwe) concurrenten.
Wat doet Kuehne + Nagel nog meer om distributiecentra slimmer, effectiever en sneller te maken? Sinds de opening van haar innovatiecentrum in Utrecht afgelopen maart zijn al meerdere ideeën doorontwikkeld. Zo helpt een robot bij het stapelen van dozen op pallets,
scant een drone in een testomgeving wat en hoeveel er op de stellingen staat en ook zijn er ‘follow-me’ wagentjes ontwikkeld die automatisch doorrollen als de orderpicker is uitgestapt. Het testen van deze initiatieven gebeurt hand in hand tussen medewerker en technologie. Professionals bij het bedrijf staan namelijk te allen tijde centraal voor een goede dienstverlening en en het werken voor logistieke projecten.
Maatwerk logistiek voor easyJet
Bij sommige projecten is er maatwerk nodig als logistieke service. Zo verzorgt Kuehne + Nagel voor bijvoorbeeld bij klant EasyJet de volledige logistiek als 39 toestellen van een nieuw interieur worden voorzien. Hierbij zorgt de logistieke dienstverlener ervoor dat de toestellen zo kort mogelijk uit de lucht zijn. De renovatie van de toestellen vindt plaats op vier
locaties. Kuehne + Nagel bestelt de onderdelen en voert die via weg, water, rail of de lucht aan. Daarnaast neemt het bedrijf het kitten en verpakken van de materialen voor haar rekening, voert waar nodig kleine aanpassingen door en zorgt dat het afval wordt afgevoerd.
Om groei te bereiken, wil Kuehne + Nagel ook een hoofdrol spelen in de trend van fusies en overnames die worden verwacht in de logistieke
sector. In november 2018 maakte Kuehne + Nagel al de aankoop van het Amerikaanse Quick International bekend. Deze overname maakt het mogelijk om expertise en kennis uit de markt versneld in te brengen om zo goede kwaliteit en dienstverlening te blijven garanderen.
Meer informatie over ons bedrijf op : www.kn-portal.com
Meer informatie over carrièremogelijkheden bij Kuehne + Nagel op
www.werkenbijkuehnenagel.nl