AirlinesIndustrieNieuwsProfessional

Teheran weer uit de gratie

Teheran was even the place to be voor maatschappijen. Na de verbetering in internationale betrekkingen wisten maatschappijen niet hoe snel ze weer routes naar de Iraanse hoofdstad moesten opstarten. Dat was geen lang leven beschoren.

Alitalia

Vandaag kwam de laatste vlucht van Alitalia weer aan in Rome vanuit Teheran. De maatschappij vloog vijf keer per week met een A320. Voor komende zomer was het eerder nog van plan dagelijks te vliegen.

Lufthansa group

Austrian kondigde vorige week aan de geplande upgrade naar twee dagelijkse vluchten terug te brengen één dagelijkse vlucht vanuit Wenen. De maatschappij zet een A320 in. Lufthansa zet een kleiner toestel in op de dagelijkse route vanaf Frankfurt. Vanaf 13 januari vliegt een A330-300 de route in plaats van een 747-400. Dat scheelt ruim 100 stoelen.

Andere

KLM stopte op 22 september met de vluchten naar Iran. Sinds 2016 vloog KLM weer naar het land in het Midden-Oosten en zette een 777-200 in. British Airways volgde op precies dezelfde data in het kielzog van KLM. Air France/Joon stopte ook in september.

Ook Aegean stopte met de bestemming. Sinds mid oktober vliegt de maatschappij niet meer. Daarvoor werd twee tot drie keer per week een A320 ingezet. Emirates verlaagt de frequentie en Air Astana stopte eerder al.

Tegendraads

Qatar Airways gaat tegen de stroom in, er wordt een nieuwe route naar Iran geopend en frequenties gaan omhoog. Vanaf februari kan vanaf Doha twee keer per week gevlogen worden naar Esfahan. De route naar Shiraz gaat naar dagelijks en de maatschappij vliegt vanaf januari 20 keer per week naar Teheran. Ook het Turkse AtlasGlobal verhoogt de frequentie en vliegt sinds oktober drie keer per week extra naar Teheran.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen