United heeft haar werknemers in San Francisco afgelopen week geïnformeerd over de belangrijkste klanten uit San Francisco. Deze informatie, waar onder andere passagiers met naam werden genoemd, verscheen afgelopen week op twitter.
Apple
Verreweg de belangrijkste klant voor United is Apple. Zo boekt Apple elke dag 50 businessclass stoelen op de route van San Francisco naar Shanghai. Deze route alleen levert al meer dan 30 miljoen euro op. In totaal geeft Apple elk jaar meer dan 130 miljoen euro uit bij United. Na Apple zijn Facebook, Google en Roche de beste klanten, alledrie geven ze meer dan 30 miljoen euro per jaar uit bij United.
Vertrouwelijk
Op het gedeelde document zou in kleine letters hebben gestaan dat het vertrouwelijk was en alleen bedoeld was voor personeel van de luchtvaartmaatschappij. Apple heeft zelf nog niet gereageerd op het lek, “maar ik ben vrij zeker dat Apple niet lang meer de grootste klant van United zal zijn. Ik heb Apple contracten met leveranciers zien verbreken voor veel kleinere incidenten”, aldus tech blogger Jay Goldberg op twitter.
Netwerk
Dat grote bedrijven uit San Francisco en het nabijgelegen Silicon Valley kiezen voor United is niet opvallend. De stad is een van de grootste hubs van de maatschappij. Zo biedt United vanuit San Francisco vluchten aan naar meer dan 200 binnenlandse bestemmingen en nog eens 100 buitenlandse.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.