Air France-KLM topman Benjamin Smith wil het merk Air France sterker maken. Daarom draagt regionale Air France-dochter HOP! voortaan de naam Air France Hop, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij.
HOP!
De regionale dochter van Air France, voorheen HOP! genaamd, heeft de nieuwe naam Air France HOP gekregen. ‘Hiermee wordt de link naar het merk Air France versterkt’, aldus de Franse vlieger.
Merk
Met deze stap moet het merkenportfolio van Air France-KLM simpeler worden. ‘De Air France-KLM groep bestaat uit twee sterke merken, Air France en KLM. Beide hebben een regionale dochter in Air France HOP en KLM Cityhopper. Samen met Transavia bieden zij in Frankrijk en Nederland low cost-services aan onze klanten’, aldus de Franse maatschappij. Volgens de airline is de naamsverandering in lijn met de huidige strategie om rust en een duurzame economische balans op te bouwen.
Joon
Om het merk Air France sterker te maken trok Smith ook de stekker uit Joon, de goedkopere dochtermaatschappij van Air France. Smith is een flinke bezem door het bedrijf aan het halen om Air France weer op de rails te krijgen. Ook kwam hij tot een voorlopig cao-akkoord met de piloten, wat ook voor rust zorgde bij de Fransen.