Precies vandaag kwam Hans Alders met het grote nieuws dat stillere vliegtuigen niks helpen. Ook wat moois! Miljarden hebben Pratt en Whitney erin geïnvesteerd, en de mensen horen d’r niks van. Teleurstellend.
En ik denk even verder: omdat een vliegtuigmotor altijd een compromis is, hadden we voor hetzelfde geld dus zuinigere motoren kunnen hebben! Met minder CO2 en zo. Hadden we dat beter kunnen doen.
Is het eigenlijk wel zo storend, die herrie? Ik keek vanmorgen even op Funda naar de huizen die aan de kop van de Kaagbaan en de Aalsmeerbaan staan. Redelijk normale prijzen, hoor. Een miljoen voor een klungelig verbouwde woonboerderij met plastic raamkozijnen. Driehonderdvijftigduizend euro voor een rijtjeshuis in Aalsmeer. ‘Verkocht onder voorbehoud’, staat er zelfs bij. Blijkbaar vinden mensen daar wonen niet zo heel erg kut.
Járen geleden, ik meen bij de opening van de Polderbaan, stond Freek de Jonge bij een protestgroepje in een weiland. Hij had een pakje boter op zijn hoofd. Dat had hij met een touwtje om zijn kin vastgeknoopt. Heel grappig. Hij vroeg de mensen hoe vaak ze gevlogen hadden het afgelopen jaar. De meeste wel een of twee keer.
Wie heeft dat filmpje nog ergens? Ik zou het graag nog eens terug zien. Het was een heel leuk filmpje.
Goof Bakker
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!