De Ierse prijsvechter Ryanair roept natuurlijk al jaren dat ze de laagste prijzen hebben, maar nu gaan ze een stapje verder en garanderen ze dat ook. Dat heeft de maatschappij bekendgemaakt.
Prijsgarantie
In het kielzog van supermarkten, komt Ryanair met een laagste prijsgarantie voor tickets van de maatschappij. En net als bij de supermarkten, moet de klant wel zelf aan de bak.
Luchtverkeersleiding
Passagiers die bij Ryanair een ticket boeken en binnen 3 uur ergens anders een lager tarief vinden, krijgen het prijsverschil terugbetaald en 5 euro tegoed, te besteden bij Ryanair uiteraard. Over de hele linie belooft de prijsvechter dat 90 procent van de vluchten op tijd vliegt, behalve als de vertraging de schuld is van de luchtverkeersleiding.
Acties
Wanneer de 90 procent niet wordt gehaald, worden alle tickets de maand erop 5 procent goedkoper, zo belooft Ryanair. Als onderdeel van het charmeoffensief -Ryanair had vorig jaar te maken met veel acties als gevolg van conflicten met het personeel- geeft de maatschappij ook 48 uur bedenktijd na het boeken van een ticket.
Klantenservice
Verder wil de maatschappij binnen vijf jaar ‘plastic vrij’ zijn en bevestigt ze dat de Boeing 737 MAX vanaf april dit jaar zijn intrede doet in de vloot. “Terwijl we onze klantenservice blijven verbeteren, zullen we één ding niet veranderen en dat zijn onze lage tarieven, waarvan we nu beloven dat die niet geëvenaard worden.”