• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Arbeidsinspectie berispt Schiphol

    31/05/2023

    Grote droneaanval op Moskou

    30/05/2023

    Bestuurders Schiphol binnenkort voor de rechter

    30/05/2023

    EasyJet: ‘Schiphol heeft ons een aanbod gedaan’

    29/05/2023

    KLM-CEO Marjan Rintel: ‘Nou, dat doen we al 103 jaar’

    28/05/2023
  • Achtergrond

    De P-51 Mustang: met roem overladen | Goof

    29/05/2023

    Zijn grotere vliegtuigen de oplossing? | Column

    28/05/2023

    KLM-CEO Marjan Rintel: ‘Nou, dat doen we al 103 jaar’

    28/05/2023

    De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

    27/05/2023

    Op stap met de DC-3 Dakota

    27/05/2023
  • Editors’ choice

    Arts houdt passagier vijf uur in leven in Boeing 787

    30/05/2023

    Maatregelen na openen nooddeur Asiana A321

    29/05/2023

    Russische piloot vliegt bewust te langzaam

    28/05/2023

    KLM-CEO Marjan Rintel: ‘Nou, dat doen we al 103 jaar’

    28/05/2023

    KLM vraagt zich af: ‘Hoe gaat de EU dit oplossen?’

    27/05/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»OvV: na MH17 meer aandacht voor vliegen over conflictgebieden
Airlines

OvV: na MH17 meer aandacht voor vliegen over conflictgebieden

RedactieDoor Redactie21/02/2019Update:21/02/2019Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Brokstuk MH17 ©openbaar ministerie/JIT
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Uit een nieuw rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV) blijkt dat na het voorval met vlucht MH17 boven Oekraïne er bewuster omgegaan wordt met vliegen over conflictgebieden.

Stappen

Uit het rapport blijkt dat ‘de afgelopen jaren belangrijke stappen zijn gezet om te komen tot betere beheersing van de risico’s die gepaard gaan met het vliegen over conflictgebieden. Het is wel van belang dat de reeds geïmplementeerde veranderingen worden bestendigd en dat partijen de aangekondigde vervolgstappen zetten. Essentieel hierbij is de bereidheid van partijen om elkaar actief te informeren over (mogelijke) dreigingen ter bescherming van burgers en passagiers wereldwijd.’

Vervolgonderzoek

Bovenstaande alinea verwoordt één van de verschillende uitkomsten van het vervolgonderzoek van de OvV naar aanleiding van vlucht MH17, de neergeschoten Malaysia Airlines Boeing 777-200ER die op 17 juni 2014 van Amsterdam naar Kuala Lumpur vloog. Aan boord zaten 298 mensen; 283 passagiers en vijftien bemanningsleden. Het toestel verdween om 15:18 uur van de radar boven Oekraïne.

Aandachtspunten

‘Er zijn nog voldoende aandachtspunten voor de komende jaren’, aldus de OvV. ‘In de afgelopen jaren is er nog niet of nauwelijks iets veranderd in het luchtruimbeheer door Staten die te maken hebben met een gewapend conflict op hun grondgebied. De Raad realiseert zich dat Staten die zijn verwikkeld in een gewapend conflict moeite kunnen hebben de veiligheid van hun luchtruim te bewaken. Dat blijkt ook in de praktijk. Met uitzondering van Oekraïne heeft geen enkele Staat beperkingen voor zijn luchtruim ingevoerd met betrekking tot het overvliegen van conflictgebieden.’

Vertrouwen

‘Een ander aandachtspunt is dat luchtvaartmaatschappijen aangeven dat de diepgang van de beschikbare informatie niet altijd toereikend is voor een adequate risicobeoordeling. Ook bestaan er belemmeringen inzake het delen van niet-openbare informatie. Voorwaarden voor de uitwisseling van dreigingsinformatie zijn onder andere een goed informatienetwerk en onderling vertrouwen. Voor toegang tot relevante informatie is een goede relatie en wederzijdse communicatie tussen een luchtvaartmaatschappij en de inlichtingendienst(en) van de Staat waar die maatschappij gevestigd is essentieel. Dit is niet overal ter wereld vanzelfsprekend’, aldus de OvV.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

MH17 onderzoeksraad voor veiligheid Rapport Veiligheid vliegen
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Europese Unie zet meer blusvliegtuigen en -helikopters in

31/05/2023Redactie

Influencer trekt broek omlaag in 737-cockpit

31/05/2023Redactie

Aeroflot-piloten eisen hogere lonen

31/05/2023Redactie

Recent

Europese Unie zet meer blusvliegtuigen en -helikopters in

31/05/2023

Influencer trekt broek omlaag in 737-cockpit

31/05/2023

Aeroflot-piloten eisen hogere lonen

31/05/2023
Populair

Russische piloot vliegt bewust te langzaam

28/05/2023

Paniek aan boord easyJet A320 naar Schiphol

26/05/2023

Arts houdt passagier vijf uur in leven in Boeing 787

30/05/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?