Vorig jaar stapten er meer passagiers op vluchten van en naar Nederland, uitgevoerd door Lufthansa-maatschappijen, dan in 2017, zo blijkt uit de jaarcijfers van het Duitse luchtvaartconcern.
Stijging
In 2018 stapten op Schiphol in totaal 1,98 miljoen passagiers in of uit vliegtuigen van de Lufthansa-groep, een stijging van 3,3 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. ‘In 2018 kozen meer passagiers op vluchten van en naar Nederland voor vliegtuigmaatschappijen Lufthansa, Austrian Airlines en SWISS’, aldus het Duitse luchtvaartbedrijf.
Intercontinentaal
Verder meldt Lufthansa dat ‘een groter aantal Nederlandse passagiers naar bestemmingen in het buitenland reisde. Het aantal passagiers dat vanuit Nederland op een vlucht van de Lufthansa-groep naar een intercontinentale bestemming vertrok, nam in 2018 met 5,7% toe. Het aantal passagiers op vluchten naar de Verenigde Staten steeg bijvoorbeeld met 47% en het aantal passagiers met eindbestemmingen in Latijns-Amerika steeg met 10%. Populaire bestemmingen waren onder andere Bangkok, San Francisco en Los Angeles.’
Belangrijk
Roberto Mamone, general manager sales Nederland en Luxemburg van Lufthansa Group Airlines: “Nederland is een belangrijke markt voor de Lufthansa groep en de groei in 2018 bevestigt onze vaste positie in deze concurrerende markt. Wat we op lokale basis zien is de groei in ons premium segment, met een toenemend aantal boekingen voor Lufthansa Premium Economy en Business Class. Voor ons is dit een bevestiging dat onze focus op het premiumsegment en de recente productinvesteringen goed worden ontvangen door zakelijke reizigers.”