Flight ReportFrequente reizigerNaast het nieuwsReviewVideo

Flight report: Iberia A330 business

Om met de deur in huis te vallen: het Iberia businessclass-product is niet om over naar huis te schrijven. Up testte het half februari op een 10 uur durende vlucht naar Panama City.

Plus

Eerst de pluspunten. De 1-2-1 opstelling is natuurlijk heerlijk, met veel privacy. De A330-300 waar we mee vlogen was vijf jaar oud. Ook leuk is de keuze aan Spaanse wijnen. Bij entree geen champagne, maar cava. Dat is wel even wennen, maar het heeft ook wel wat.

Eten

Helaas houden de pluspunten daar wel op. Het eten is niet om over naar huis te schrijven. Uiteraard beter dan in economy, maar daar is alles wel mee gezegd. Ook de keuze is zeer beperkt. Alleen het hoofdgerecht kan gekozen worden (keuze uit drie opties). Tip: kies een dag van te voren uit een uitgebreidere lijst via de website en app. Voor vluchten vanuit Madrid.

Weinig zin

Ook de crew leek er weinig zin in te hebben. We kregen vooral het gevoel dat de passagiers tot last waren. De maaltijd service werd er op hoog tempo doorheen geramd. Na de eerste service kwam er wat meer rust en werd men ook wat vriendelijker. De purser was de positieve uitzondering, hij had er overduidelijk zin in.

Lachertje

De snacks tijdens de vlucht waren een lachertje zo slecht. Alsof het al twee maanden in een automaat gezeten had. Een extra flesje water tijdens de vlucht kon alleen verkregen worden samen met een hele diepe zucht. De tweede maaltijdservice (na negen uur vliegen) was karig. Maar wel lekker.

Stoel

De stoel was op zich prima, maar wel aan slijtage onderhevig. De eerste keer zat er pas beweging in na een zetje van de passagier. Het IFE was gemiddeld wat betreft het aanbod. Het touchscreen reageerde enorm langzaam en niet altijd correct.

Conclusie

Voor het eten en de service hoef je geen Iberia-vlucht te nemen. De stoel is prima, zeker in een wat nieuwer toestel. Nee, het Iberia businessclass-product is niet het beste op de markt.

Word vriend van Up in the Sky!

Ook Up in the Sky heeft het moeilijk door de economische impact van het Coronavirus. Ben je fan van Up? Dan kan je ons helpen. Met een kleine bijdrage van 5 euro zijn wij al enorm blij!

Geef je wat meer, dan krijg je er extra’s voor terug. Als je 24 euro doneert, dan schotelen wij je geen advertenties meer voor. Als je een nog grotere vriend wordt, dan sturen we je ook nog eens een code waarmee je gratis ons fotoboek Schiphol.jpg kan bestellen.

Tags

Joeri van Ormondt

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close
Close