AirlinesNaast het nieuwsNL nieuwsSchiphol AirportUpinthesky

Up in the Sky start airline

Nederland krijgt er een nieuwe luchtvaartmaatschappij bij. Up in the Sky, met hoofdkantoor op Schiphol-Oost, voert met ingang van 1 juli vluchten uit binnen Europa met een gehuurde Airbus A320neo. Met het splinternieuwe vliegtuig richt Up in the Sky zich niet alleen op luchtvaartmaatschappijen met capaciteitsproblemen, maar ook op air charter brokers. Het toestel met registratie PH-UPA krijgt Schiphol als thuisbasis. In de configuratie van Up in the Sky kan de Airbus 174 passagiers vervoeren.

Kwaliteitsproduct

Kersvers aangetrokken aviation directeur Fenna Kerstens: “De huur van de A320 past in onze strategie om op den duur een belangrijke speler te worden in het Europese luchtvaartnetwerk. We hebben bewust gekozen voor Airbus. Niet alleen omdat het een Europees kwaliteitsproduct is, maar ook omdat de neo-versie weinig CO2 uitstoot, stil is en ook nog eens heel zuinig. Als onze vluchten een succes worden willen we de komende jaren stap voor stap de vloot uitbreiden met andere toestellen van de neo-familie. Daarmee kunnen we dan flexibel inspelen op de vraag uit de markt.” 

Verrassend

Kerstens: “Ik denk dat onze aanpak van het benaderen van de markt een kleine aardverschuiving te weeg gaat brengen in de toch wel traditionele luchtvaartwereld. Veel wil ik er nog niet over kwijt, maar onze interactieve website www.upinthesky.nl zal daarbij een verrassende rol gaan vervullen.”

Livery

Art director Mees Jansen, bedenker van het #klm100 design, is verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe livery voor Up in the Sky. Jansen: “Na onderzoek gedaan te hebben naar de doelgroep en het bedrijf kwam ik tot de conclusie dat de nadruk moet liggen op deskundigheid en een mix van enthousiasme. Het concept is dan ook simpel. Strak, betrouwbaar en een vleugje ‘show-off’. De primaire kleur blauw vertaalt zich naar de betrouwbare identiteit en natuurlijk de lucht, die in een overloop van de neus richting de staart is aangebracht. De ‘show-off’ elementen zitten in de overloop van het donkerblauw naar lichtblauw, waar een diagonaal parallel patroon zichtbaar is dat dynamiek moet uitstralen, en in de staart waar een wit vlak overloopt in het beeldmerk als zijnde een contrail. Het metallic grijs op de leading edge van de staart en de cheatline op de romp richt zich op het degelijke karakter van het toestel, en met een alternatief perspectief als ‘flightpath’ van het beeldmerk op de staart.”

©Mees Jansen / Up in the Sky
Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button