Virgin Atlantic wijst de ‘ouderwetse pin-up’ de deur en vervangt deze voor vijf nieuwe ‘vliegende iconen’ die de nieuwe Airbus A350-1000’s zullen sieren, aldus de Britse maatschappij.
Hedendaags
De huidige pin-up, de ‘Flying lady’ genaamd, zal door vijf hedendaagse figuren vervangen worden die ‘het moderne Brittannië’ vertegenwoordigen. De figuren zullen dit jaar op vier nieuwe A350-1000’s worden gespoten en het jaar daarna op nog eens acht toestellen.
Stap
‘Deze stap betekent een grote verandering voor ons, in navolging van onze belofte om onze beloningsverschillen tussen vrouwen en mannen aan te pakken én de diversiteit en inclusie in de hele onderneming te vergroten. Dit weerspiegelt zich in het uiterlijk en het gevoel van het merk door middel van de nieuwe ‘vliegende iconen’. We streven tegen 2022 naar een 50:50 genderevenwicht in leiderschapsrollen, evenals een vertegenwoordiging van minimaal twaalf procent van werknemers van zwarte, Aziatische en etnische afkomst in het hele bedrijf’, aldus Virgin.

