AirlinesFinancieelNieuwsNL nieuwsProfessionalTransavia

Gestrande passagiers Transavia krijgen compensatie

Transavia en de passagiers die op 23 februari gestrand waren in Dubai door een technisch mankement, zijn tot overeenstemming gekomen betreft compensatie, zo meldt de luchtvaartmaatschappij.

Gestrand

Bij de Transavia Boeing 737 met registratie PH-HSK werd op zondag 23 februari, vlak voor de take off, een technische mankement vastgesteld. Door een samenloop van omstandigheden zaten de passagiers vervolgens een paar dagen vast in Dubai.

Excuses

Naar aanleiding van de brief van de passagiers heeft Mattijs ten Brink, ceo van Transavia, deze week een persoonlijke brief gestuurd aan alle passagiers met daarin zijn oprechte excuses. “De brief is goed ontvangen. We zijn blij dat we excuses hebben gekregen en Transavia heeft aangegeven dat een en ander niet goed is gegaan. Dat geeft ruimte”, zegt Theo Veltman, één van de woordvoerders namens de groep passagiers.

Ongelukkige samenloop

De Transavia-ceo zegt over de situatie: “Wat begon als een technisch mankement aan ons vliegtuig, groeide door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden al snel uit tot een voor onze passagiers vervelende situatie. Wij hebben de passagiers van deze vlucht niet de service en aandacht geboden, die zij van ons mochten verwachten. Dit kan en moet veel beter. Dit is een uitzonderlijke situatie geweest die absoluut niet weergeeft waar Transavia voor staat: een uitstekende service en oprechte vriendelijkheid.”

Compensatie

“We constateren dat er kennelijk een aaneenschakeling is geweest van tekortkomingen die geleid hebben tot leed bij de passagiers. Ook Transavia geeft aan dat dit anders had gemoeten. Daarnaast heeft Transavia in deze uitzonderlijke, gelukkig zeldzame, situatie een goed bij ons voorstel passende compensatie geboden. Daarmee zijn onze drie punten (excuus, maatregelen om herhaling te voorkomen, conform EU261, en individuele compensatie) goed ingevuld. De groep van circa 120 passagiers in de app, is er blij mee. We kunnen zaken nu met een goed gevoel afsluiten. Wij hopen dat dit ook geldt voor de overige passagiers. We hebben alle vertrouwen in een integere en zorgvuldige afhandeling door Transavia”, aldus Veltman.

Word vriend van Up in the Sky!

Ook Up in the Sky heeft het moeilijk door de economische impact van het Coronavirus. Ben je fan van Up? Dan kan je ons helpen. Met een kleine bijdrage van 5 euro zijn wij al enorm blij!

Geef je wat meer, dan krijg je er extra’s voor terug. Als je 24 euro doneert, dan schotelen wij je geen advertenties meer voor. Als je een nog grotere vriend wordt, dan sturen we je ook nog eens een code waarmee je gratis ons fotoboek Schiphol.jpg kan bestellen.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close
Close