De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft gekeken naar klachten die Ryanair had neergelegd over de tarieven op Eindhoven Airport. De ACM meldt nu dat het die klachten ongegrond acht.
Tarieven
De ACM meldt: ‘sinds 1 mei 2018 geldt voor Eindhoven Airport de verplichting om jaarlijks tarieven en voorwaarden vast te stellen volgens de procedure in de Wet luchtvaart. Op 30 oktober 2018 heeft Eindhoven Airport voor het eerst tarieven en voorwaarden vastgesteld die in werking zijn getreden per 1 april 2019. Gebruikers van de luchthaven, waaronder luchtvaartmaatschappijen, hebben de mogelijkheid om over deze tarieven en voorwaarden klachten in te dienen bij de ACM.’ Van die mogelijkheid heeft Ryanair gebruik gemaakt.
Klachten
‘Volgens Ryanair heeft Eindhoven Airport niet alle informatie verstrekt waartoe zij verplicht was. Bovendien zou Eindhoven Airport onvoldoende hebben gereageerd op haar brieven en zienswijze in de consultatieprocedure. Tot slot stelt Ryanair dat de kortingsregeling op het passagierstarief op basis van de bezettingsgraad van een vliegtuig discriminerend is’, aldus de ACM.
Ongegrond
De ACM oordeelt dat de klachten van Ryanair over de tarieven en voorwaarden van Eindhoven Airport ongegrond zijn en heeft geen overtreding van de regels door Eindhoven Airport gevonden.
Schiphol
In augustus van vorig jaar oordeelde de ACM over dezelfde soort klachten van Ryanair, maar dan met betrekking tot Schiphol. Ook in die zaak oordeelde de ACM dat Ryanair het aan het verkeerde eind had, net zoals easyJet eerder dat jaar.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.