Qatar Airways lanceert een nieuwe service voor de economyclass. Als onderdeel van ‘Quisine’ krijgen passagiers een menukaart met daarop een tijdlijn voor de service aan boord.
Menukaart
Dat heeft de maatschappij bekendgemaakt. Op alle longhaul en ultra-longhaul vluchten krijgen reizigers een nieuw ontworpen menukaart, met service-tijdlijn. “Zodat zij hun reis kunnen plannen zonder iets van het aanbod te missen”, aldus Qatar.
Bubbelwijn
Die menukaart wordt aan het begin van de vlucht uitgereikt. Op vluchten van vijf uur en langer kunnen passagiers voortaan ook ‘pre-dinner drankjes’ krijgen. “Met bubbelwijn en cocktailsnacks beschikbaar voordat de maaltijd wordt gebracht.”
Groter
De porties zijn volgens Qatar een kwart tot de helft groter geworden. “Met een grotere focus op lokale, verse en gezonde ingrediënten uit het seizoen.” Bij de maaltijd wordt een warm ‘ambachtelijk bereid’ broodje geserveerd en een flesje water. Halverwege de vlucht kunnen passagiers hun tanden zetten in ‘movie snacks’ met kaas en crackers, chocoladerepen en popcorn bijvoorbeeld.
Plastic
“Met innovatieve smaken zoals Himalayan Salted Caramel en French Butter en Pink Salt door 4700BC.” Vanaf deze maand wordt de nieuwe economyservice uitgerold over het Qatar-netwerk, te beginnen met vluchten van en naar Brussel, Cardiff, Gothenburg, Moskou en Sint Petersburg. De airline zegt ook te focussen op het terugdringen van het gebruik van plastic aan boord.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
