Bij het leggen van de eerste steen van terminal 3, de nieuwe terminal van Frankfurt, is een tijdcapsule geplaatst. De luchthaven hoopt met deze tijdcapsule voor de toekomstige generaties duidelijk te maken wat voor mijlpaal dit was. Wat er precies in de tijdcapsule zit is onbekend.
Constructie
De bouw van de nieuwe terminal was eigenlijk al eerder begonnen, maar met de ceremoniële eerste steenlegging is gewacht tot de bovengrondse bouw van start ging. Om de terminal in 2021 op te kunnen leveren zullen tot wel 5000 mensen tegelijkertijd aan de terminal werken. Wanneer in 2023, naast de G pier, ook de H en J pier openen zal de nieuwe terminal een totale capaciteit hebben van 21 miljoen passagiers per jaar.
Ontspanning
“Wat passagiers willen is, zowel voor als na het vliegen, voornamelijk ontspanning. Dit was een essentiële leidraad voor het ontwerpen van terminal 3, naast het maximaliseren van de technische en functionele flexibiliteit van het gebouwencomplex”, aldus Christoph Mackler, architect van de nieuwe terminal.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

