China Airlines voegt vanaf 2021 een serie Airbussen toe aan de vloot. De A321neo’s worden ingezet op regionale routes en moeten ervoor zorgen dat de maatschappij voldoende capaciteit houdt. Met Boeing wordt gekeken naar de aankoop van extra widebody’s.
2021
De veertien A321neo’s komen bij een leasemaatschappij vandaan en moeten vanaf 2021 de vloot versterken. China Airlines gaat met de leasemaatschappij in overleg over nog 11 firm orders en 5 opties voor A321neo’s. Met de vlootuitbreiding speelt de airline in op voorspellingen van IATA dat de luchtvaartmarkt de komende decennia flink blijft groeien.
‘Optimaal vliegtuig’
China Airlines noemt de A321neo op de website ‘het optimale vliegtuig voor de regionale narrowbody operaties’. Deze conclusie trekt de maatschappij na een onderzoek naar mogelijke vliegtuigen. Welke toestellen dat zijn, is niet bekend.
De A321neo’s kunnen op zowel long-haul routes als regionale vluchten worden ingezet. In de toestellen komen geheel nieuwe cabines, net als in de A350-900’s en de Boeing 777-300’s gebeurd is. De stoelen worden onder andere voorzien van inflight-entertainment.
Boeing 777
Naast de firm order voor de A321neo’s is de Taiwanese airline ook van plan om bij Boeing te shoppen. Met de Amerikaanse vliegtuigbouwer is een intentieovereenkomst gesloten voor de koop van drie 777F’s. De vrachttoestellen moeten een deel van de bestaande vrachtvloot vervangen. Die bestaat uit 18 Boeing 747’s, gebouwd tussen 2000 en 2007.
Volgens China Airlines hebben de 777’s twintig procent minder kerosine nodig dan de 747’s. De airline heeft al een aantal 777-300ER’s in dienst voor passagiersvluchten.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.