737 MAXAirlinesNieuwsProfessional

‘Airlines moeten aan de bak als MAX weer mag vliegen’

De airlines waarvan de Boeing 737 MAX-toestellen aan de grond staan, moeten aan de bak zodra de vliegtuigen weer de lucht in mogen, zo meldt Reuters.

Onderhoud

Als de Boeing 737 MAX-toestellen in de loop van dit jaar weer mogen vliegen, nadat de update voor het mcas-systeem is goedgekeurd door de verschillende luchtvaartautoriteiten over de wereld, moet aan alle toestellen eerst onderhoud gepleegd worden. Omdat dit nu nog niet ter voorbereiding kan gebeuren, zal het meeste werk, om de MAX-toestellen weer in de lucht te krijgen, zich op het laatste moment aandienen.

Lijst

Amerikaanse airlines moeten een lijst afwerken die door de Federal Aviation Administration (FAA) is opgesteld. Daar horen onderhoudstaken bij als het vervangen en/of aanvullen van de vloeistoffen in het toestel, routinechecks met betrekking tot de elektriciteit en hydraulische systemen en het checken van de motoren.

Training

Los van de bovengenoemde taken moet ook de update van Boeing geïnstalleerd worden op de toestellen. Daarnaast moeten de piloten een additionele training volgen waarbij de piloten vertrouwd raken met de update. Dat kan ook nog veel tijd vergen als die training echt op vliegtuigen uitgevoerd moet worden. Mocht de extra training op een computer kunnen gebeuren zou dit veel tijd en moeite schelen, aldus een woordvoerder van de Allied Pilots Association.

American Airlines

Diezelfde woordvoerder denkt dat het ongeveer een week zal duren voordat American Airlines alle 24 MAX-toestellen klaar heeft voor gebruikt. Southwest Airines heeft 34 MAX-vliegtuigen die gecheckt moeten worden zodra de 737’s weer de lucht in mogen.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button