Frequente reizigerInnovatieNieuwsNL nieuwsSchiphol Airport

Chinese betaaldienst binnengehaald op Schiphol

Schiphol is de eerste Europese luchthaven waar reizigers gebruik kunnen maken van, en betalen met, de Chinese app WeChat, zo meldt de Amsterdamse luchthaven.

China

Tanja Dik, hoofd Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol, zegt over de komst van de nieuwe service: We zijn erg trots op het feit dat we de eerste WeChat Pay Flagship Smart Airport in Europa zijn en dat we onze Chinese gasten alle voordelen kunnen bieden van de WeChat-services op onze luchthaven. Met deze samenwerking bieden wij Chinese passagiers naadloze reisservices en een op maat gemaakte winkelervaring, bijna net alsof ze in China zijn.’

Passagiers

Volgens Dik verwelkomt Schiphol elk jaar meer Chinese passagiers: ‘in 2018 passeerden meer dan 500.000 vertrekkende Chinese passagiers de luchthaven.’

WeChat

WeChat is een app van het Chinese bedrijf Tencent. De mogelijkheden van die app zijn communicatief, zoals Whatsapp, maar kan ook gebruikt worden voor betalingen, het kopen van vliegtickets of het bestellen van een taxi. Schiphol is de eerste Europese luchthaven waar er via de WeChat-app betaald kan worden. De app heeft bijna 1,1 miljard gebruikers, waarvan er zo’n 800 miljoen de app ook gebruiken voor betalingen.

WeChat pick up point ©Schiphol

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button