AirlinesFrequente reizigerNieuws

‘Meer hordes voor ultra lange vluchten Qantas’

Qantas moet nog een aantal hordes nemen voordat de langste vluchten realiteit kunnen worden. Ceo Alan Joyce laat ook de mogelijkheid open om het project alsnog de nek om te draaien.

Werktijden

Dat zei Joyce tegen verslaggevers op de IATA-conferentie in Seoul. Eerder werd al bekend dat de piloten van Qantas nog akkoord moeten gaan met de langere werktijden en de autoriteiten nog toestemming moeten geven.

Gewicht

Het is nog maar de vraag of vluchten van Sydney naar Londen of New York echt komen. Volgens de topman van Qantas kunnen zowel de toestellen van Airbus als Boeing het door de maatschappij gewenste gewicht niet dragen.

Rendabel

“We moeten een aanzienlijk aantal obstakels overwinnen”, aldus Joyce. Ondanks het feit dat Qantas niet het gewicht zal kunnen vervoeren dat het wil, wat ten koste gaat van vracht, denkt de topman dat de vluchten toch rendabel kunnen worden. “Als de andere delen van de business case wel lukken.” 

Project

Als ‘project sunrise’ doorgaat, wil Qantas eind dit jaar de knoop doorhakken over welk toestel gekocht wordt, de A350 of B777X. Die zouden dan in 2022 geleverd worden en de vluchten in 2023 beginnen. De Australische maatschappij heeft het al jaren over het project met de langste vluchten. Maar als de obstakels niet overwonnen worden ‘draaien we het project de nek om’, aldus Joyce. 

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button