KLM krijgt in de jaarlijkse toebedeling van sterren voor de meest punctuele airlines door OAG, vier sterren. KLM deelt de vier sterren met 24 andere maatschappijen.
Luchtvaartmaatschappijen
De Official Airline Guide (OAG) meet het hele jaar de punctualiteit van de tweehonderd grootste luchtvaartmaatschappijen. De sterren die nu zijn toegekend, is op basis van metingen in de periode van mei 2018 tot juni 2019.
Garuda
Slechts dertien maatschappijen kregen vijf sterren; Garuda Indonesia behaalt overall de beste score en prijkt dan ook helemaal bovenaan de lijst. Ook het Russische Aeroflot en bijvoorbeeld Air Baltic hebben het hoogst haalbare aantal sterren binnengehaald.
Air France
De vier sterren deelt KLM onder andere met Qantas en partners Delta Air Lines en Virgin Atlantic. Zusterbedrijf Air France komt niet verder dan drie sterren, evenals zo’n vijftig andere maatschappijen. Prijsvechters easyJet en Norwegian hebben beide drie sterren. Ryanair komt in de lijst niet voor.
TAP
AOG kent de slechtst presterende maatschappijen op het gebied van punctualiteit één ster toe. Die ene ster is onder andere voor Air Transat, TAP en Air India.