AirlinesFrequente reizigerNieuwsNL nieuwsSchiphol AirportVliegvelden

Kantoorpersoneel Schiphol helpt bij wegwerken achtergebleven bagage

Afgelopen zaterdag trof een storing het bagagesysteem van Schiphol. Inmiddels is ‘de helft van de koffers nagestuurd naar de reiziger’ en helpt kantoorpersoneel van Schiphol mee om de achtergebleven bagage weg te werken, zo meldt de luchthaven.

Helft

Net zoals afgelopen maandagmiddag is op dinsdagochtend ‘de helft van alle achtergebleven koffers nagestuurd.’ Verder werkt de luchthaven met de luchtvaartmaatschappijen ‘hard om de alle achtergebleven koffers zo snel mogelijk bij de reizigers te krijgen. Naast onze bagagemedewerkers zetten we hier ook kantoorpersoneel voor in’, aldus Schiphol.

Bagagesysteem 

“Het gaat om een technische storing die door het systeem trok. Uiteraard onderzoeken we hoe dit heeft kunnen gebeuren, vertelde een woordvoerster maandag desgevraagd aan Up.” Het betrof een deel van het bagagesysteem. Evengoed heeft dat een ‘sneeuwbaleffect’ gehad op de afhandeling van de bagage. Schiphol schat dat het om een paar duizend koffers ging die niet zijn meegereisd met de passagiers.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button