AirlinesFrequente reizigerNieuwsOpmerkelijkVeiligheid

Airline eist ton schadevergoeding van agressieve passagier

De Britse low-cost maatschappij Jet2 eist bijna een ton schadevergoeding van een passagier die ‘extreem storend gedrag’ vertoonde op een vlucht, waardoor de piloot moest uitwijken, en twee straaljagers van de Engelse luchtmacht opgeroepen werden, zo meldt de luchtvaartmaatschappij.

Agressief

De vrouw in kwestie, een zekere Chloe Haines, vertoonde op een Jet2-vlucht van Londen Stansted naar Dalaman in Turkije ‘agressief, beledigend en gevaarlijk gedrag in het vliegtuig, waaronder een poging om de vliegtuigdeuren tijdens de vlucht te openen’, aldus Jet2.

Overmeesteren

Volgens de maatschappij konden het cabinepersoneel met behulp van passagiers de vrouw overmeesteren en haar vasthouden. Twee Eurofighter Typhoon-straaljagers werden opgeroepen om het toestel terug te escorteren naar Londen Stansted.

Ton

Wegens de capriolen van Haines en de daardoor veroorzaakte hinder, eist de maatschappij nu een 85.000 pond (94.500 euro) schadevergoeding van de vrouw. Steve Heapy, de ceo van Jet2, zegt over het voorval: ‘het gedrag van mevrouw Haines was een van de ernstigste gevallen van hinderlijk passagiersgedrag dat we hebben meegemaakt. Ze moet nu de consequenties van haar acties onder ogen zien en we zullen ons inspannen om de kosten die we als gevolg van deze omleiding hebben gemaakt, terug te vorderen, zoals we bij alle passagiers doen die hinder veroorzaken. Als een gezinsvriendelijke luchtvaartmaatschappij hanteren we een absolute zero tolerance-aanpak voor storend gedrag, en we hopen dat dit incident, met de zeer ernstige gevolgen, een duidelijke waarschuwing voor anderen oplevert die denken dat ze zich op deze manier kunnen gedragen.’

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button