Brussels Airport zegt sorry voor de storing aan het bagagesysteem eerder deze maand en biedt gedupeerde reizigers een voucher aan van 50 euro. Dat heeft de luchthaven via social media laten weten.
Koffers
Op zaterdag 13 juli zorgde een storing in het bagagesysteem ervoor dat vele duizenden koffers niet gelijktijdig met de passagiers op hun bestemmingen aankwamen.
Vliegveld
“Om onze excuses aan te bieden, schenken we je als commerciële tegemoetkoming een ‘sorry-voucher’ ter waarde van 50 euro”, aldus de luchthaven. Reizigers kunnen die bij een volgend bezoek aan het vliegveld verzilveren, mits dat binnen een jaar na uitgifte is, want zo lang zijn de vouchers geldig.
Uitzonderlijk
Brussels Airport stelt direct dat het niet de bedoeling is dat reizigers ook een voucher aanvragen als ze andere klachten hebben. Het aanbieden van de vouchers in verband met de storing in het bagagesysteem moet gezien worden als ‘een uitzonderlijke actie’. Mensen met andere klachten, kunnen via internet hun beklag doen.
Schiphol
Om in aanmerking te komen voor een waardebon, kunnen passagiers die op de bewuste zaterdag vanaf Brussel vlogen, hun boardingpass of e-ticket uploaden. Op luchthaven Schiphol hebben reizigers ook onlangs nog te maken gehad met een storing in het bagagesysteem waardoor duizenden koffers achterbleven. Voor zover bekend, heeft Schiphol de getroffen reizigers geen compensatie aangeboden.