Boeing zal meer software-onderdelen moeten aanpassen bij de Boeing 737 MAX. Deze beslissing komt na een simulatie test van de FAA in juni, waarbij een nieuwe fout werd ontdekt, zo meldt The Seattle Times.
Vluchtbesturingscomputers
Bij de nieuwe aanpassing zal Boeing de besturingsstructuur van de 737 MAX aanpassen. Zo wordt in het herontwerp van de structuur gebruik gemaakt van informatie van beide vluchtbesturingscomputers in het vliegtuig, in plaats van één. Deze aanpassing komt bovenop de software-aanpassing van het overhellingssysteem.
FAA
De Federal Aviation Administration (FAA), de luchtvaartautoriteit van de Verenigde Staten, ontdekte een nieuwe fout na een simulatietest in juni. Boeing hoopt dat de nieuwe aanpassing op tijd klaar zal zijn om in oktober een certificering van de FAA te krijgen, zodat de MAX weer in productie kan worden genomen en de toestellen aan de grond weer mogen vliegen.
Schade
Ook al hoopt Boeing de nieuwe software-aanpassingen op tijd klaar te hebben, meerdere luchtvaartmaatschappijen hebben hun MAX-vluchten nog tot en met begin januari geschrapt. Ook Ryanair-topman Michael O’Leary zei tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers dat Boeing ‘haar shit op orde’ moet krijgen. Volgens verschillende media begint dat gevoel bij meerdere maatschappijen de kop op te steken. Zowel Boeing als de FAA wilden niet reageren op het stuk van The Seattle Times.