AirlinesNieuwsProfessional

AirAsia transformeert zich tot platform

De Maleisische prijsvechter AirAsia transformeert zich tot een reis- en financieel platform. Airasia.com moet een ‘lifestyle merk’ worden.

Airline

Om dat te bereiken heeft het bedrijf nieuwe benoemingen gedaan in de directie van zowel de airline als het nieuwe platform. Dat heeft AirAsia bekendgemaakt. 

Platform 

Ceo Tony Fernandes van de AirAsia Group, waar de verschillende maatschappijen en andere deelnemingen van de grootste Aziatische low costcarrier onder hangen, wordt nu ook de hoogste baas van het platform airasia.com. Tot een nieuwe bestuursvoorzitter wordt gevonden voor het e-commerce platform. 

Reizen

Bo Lingham houdt de dagelijkse leiding over de airlinebusiness. Onder airasia.com komen verschillende merken, activiteiten en partnerschappen te hangen. “We brengen reizen naar een nieuwe niveau door onze gasten een echte geïntegreerde en end-to-end ervaring te bieden”, zegt Fernandes. 

Hotels 

“Met niet alleen vluchten, maar ook hotels, activiteiten, lifestyle, e-commerce en meer.” Het platform moet ervoor zorgen dat de inkomsten flink worden opgekrikt. De digitale activiteiten en ancillaries moeten op termijn goed zijn voor 70 procent van de inkomsten en daarmee de directe luchtvaartactiviteiten overvleugelen. 

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button