De Maleisische prijsvechter AirAsia transformeert zich tot een reis- en financieel platform. Airasia.com moet een ‘lifestyle merk’ worden.
Airline
Om dat te bereiken heeft het bedrijf nieuwe benoemingen gedaan in de directie van zowel de airline als het nieuwe platform. Dat heeft AirAsia bekendgemaakt.
Platform
Ceo Tony Fernandes van de AirAsia Group, waar de verschillende maatschappijen en andere deelnemingen van de grootste Aziatische low costcarrier onder hangen, wordt nu ook de hoogste baas van het platform airasia.com. Tot een nieuwe bestuursvoorzitter wordt gevonden voor het e-commerce platform.
Reizen
Bo Lingham houdt de dagelijkse leiding over de airlinebusiness. Onder airasia.com komen verschillende merken, activiteiten en partnerschappen te hangen. “We brengen reizen naar een nieuwe niveau door onze gasten een echte geïntegreerde en end-to-end ervaring te bieden”, zegt Fernandes.
Hotels
“Met niet alleen vluchten, maar ook hotels, activiteiten, lifestyle, e-commerce en meer.” Het platform moet ervoor zorgen dat de inkomsten flink worden opgekrikt. De digitale activiteiten en ancillaries moeten op termijn goed zijn voor 70 procent van de inkomsten en daarmee de directe luchtvaartactiviteiten overvleugelen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!