Thai Airways heeft een nieuwe turn-around strategie ontwikkeld om de maatschappij weer winstgevend te krijgen. Thai wil onder andere meer niet-luchtvaartdiensten aanbieden via partners.
Koffie
Aanleiding voor de nieuwe strategie is een verlies in het eerste halfjaar van 2019 van zo’n 200 miljoen euro. Dat is vier keer meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De partner-diensten moeten samenkomen in een nieuwe app. Thai heeft ondermeer contracten met een koffieketen gesloten. Daarnaast hoopt de maatschappij ook meer verzekeringen, extra koffers, autoverhuur en hotelkamers te slijten.
SaveTG
Thai Airways, met de IATA-afkorting TG, moet gered worden. Daarom heeft de maatschappij het SaveTG programma gestart. Het is bedoeld om kosten te besparen. Klanten kunnen aangeven waar ze denken dat de mogelijkheden hiervoor zitten.
Smile
Dochterbedrijf Thai Smile en Thai moeten meer geïntegreerd worden. De verbindingen moeten beter worden. Klanten moeten makkelijker de overstapmogelijkheden kunnen boeken. Eén van manieren is dat Thai Smile connecting partner van Star Alliance wordt.