AirlinesFinancieelOverig nieuwsProfessional

‘Japan Airlines laat passagiers 4 uur in vliegtuig wachten en krijgt boete’

Het Amerikaanse Ministerie van Transport heeft een boete van 300.000 dollar opgelegd aan Japan Airlines. De maatschappij zou tot twee keer toe passagiers meer dan vier uur op de taxibaan hebben laten wachten, zonder een mogelijkheid te geven tot het verlaten van het vliegtuig.

Boete

Flight Global meldt dat Japan Airlines akkoord gaat met de boete om procesvoering te voorkomen, maar dat het bedrijf het niet eens is met de manier waarop de boetes per passagier worden berekend bij dit soort vertragingen.

Chicago

De twee vertragingen vonden plaats op de route tussen Tokyo Narita International airport en John F. Kennedy International Airport. De vluchten moesten uitwijken naar Chicago O’Hare en Washington Dulles. De eerste keer, op 4 januari 2018, was er een vertraging van 4 uur en 31 minuten. Het toestel mocht voorlopig niet opstijgen vanwege een storm, maar de passagiers werden niet het vliegtuig uit gelaten. De maatschappij had hen wel de mogelijkheid moeten bieden om het vliegtuig uit te kunnen gaan.

Washington

Op 15 mei 2018 moest het toestel uitwijken naar Washington vanwege onweer en daar stond het vliegtuig bijna 5 uur stil. Ook hierbij had de maatschappij de passagiers het vliegtuig uit moeten laten gaan, aldus het Amerikaanse Ministerie van Transport.

Reactie

In een reactie zegt Japan Airlines dat het bedrijf het serieus neemt om zich aan de regels van het Ministerie te houden en dat het de veiligheid en comfort van de passagiers wil waarborgen.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button