Editors choiceKLMLiefhebberNieuwsNL nieuws

Het 100e KLM huisje is geen huisje maar een paleis

Het honderdste KLM-huisje is paleis Huis ten Bosch. CEO Pieter Elbers kreeg het huisje aangeboden door Wopke Hoekstra, minister van Financiën, op de honderdste verjaardag van de maatschappij.

Symbool

“Paleis Huis ten Bosch staat voor mij symbool voor de speciale relatie die KLM heeft met Nederland en met het Koninklijk Huis in het bijzonder. Ik ben dan ook trots en vereerd met de keuze voor dit extra bijzondere 100ste KLM huisje”, zegt ceo Pieter Elbers.

(c) KLM

Huisjes

KLM reikt al sinds de jaren ’50 de huisjes uit. Ze zijn gevuld met jenever van Bols en gemaakt naar het evenbeeld van een Nederlands pand. Aan boord krijgen passagiers in de businessclass bij iedere vlucht een huisje.

99e Huisje

Vorig jaar werd een replica van de eerste winkel van Douwe Egberts onthuld als 99e huisje. Tot de jaren ’90 werden de huisjes onregelmatig geproduceerd. In 1994 werden 15 huisjes gelanceerd om op het aantal van 75 te komen, gelijk aan de 75e verjaardag van KLM.

Boek

Voor het honderdjarig bestaan van KLM is ook een speciaal boek gemaakt, getiteld Welcome Aboard. Het eerste exemplaar werd door Pieter Elbers, COO Rene de Groot en CFO Erik Swelheim, overhandigd aan drie voormalig KLM CEO’s; Pieter Bouw, Leo van Wijk en Peter Hartman.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button