737 MAXBoeingNieuwsProfessional

‘FAA moet personeel uitbreiden na MAX-kwestie’

De Federal Aviation Administration gebruikte niet voldoende personeel om toezicht te houden op de certificering van nieuwe Boeing vliegtuigen. Dat meldt persbureau Reuters na het inzien van het rapport van een internationaal panel van agentschappen voor luchtveiligheid.

Personeel

De FAA heeft 24 engineers in dienst om de programma’s van de 737, 747, 767, 777 en 787 te overzien. “En er zijn maar twee technische FAA-medewerkers per Boeing programma, waaronder een aantal nieuwe engineers die nog weinig ervaring hebben”, wordt gemeld in het rapport ‘Joint Authorities Technical Review’.

Veiligheidssysteem

Ook stelt het rapport dat een belangrijk veiligheidssysteem, bekend als MCAS, niet goed geëvalueerd werd door de FAA. Dit veiligheidssysteem werkte niet goed tijdens de twee fatale crashes van de 737 MAX.

Praten

Het panel wil daarnaast dat de obstakels tussen Boeing en de FAA worden weggehaald. Er zouden culturele veranderingen moeten komen bij beide organisaties. Werknemers van Boeing moeten zich bijvoorbeeld vrij voelen om met de technische staf van de FAA te praten, zonder de angst voor represailles, aldus het rapport.

Help Up de crisis door!

en word vriend

Ook Up in the Sky heeft het moeilijk door de economische impact van het Coronavirus. Ben je fan van Up? Dan kan je ons helpen. Met een kleine bijdrage van 5 euro zijn wij al enorm blij!

Geef je wat meer, dan krijg je er extra’s voor terug. Als je 24 euro doneert, dan schotelen wij je geen advertenties meer voor. Als je een nog grotere vriend wordt, dan sturen we je ook nog eens een code waarmee je gratis ons fotoboek Schiphol.jpg kan bestellen.

Wie wil er nou geen vriend van ons worden?

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close
Close