Air France-KLMEditors choiceFrequente reizigerKLMNieuwsTransavia

KLM moet in AF-KL groep de toon zetten voor overstappen

De airlines uit de Air-France KLM Groep moeten de komende vijf jaar inzetten op hun sterke punten. Dat betekent voor KLM een nog sterkere focus op de overstappende passagiers binnen Europa.

Nieuwe strategie

Air France-KLM presenteert vandaag in Parijs de nieuwe strategie aan de aandeelhouders. De komende vijf jaar moeten de maatschappijen uit de groep zich meer focussen op hun unieke expertise.

Opnieuw uitvinden

De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep heeft volgens ceo Ben Smith “alle ingrediënten om de leidende positie weer over te nemen.” Met de nieuwe strategie moet de groep zichzelf opnieuw uitvinden. “We optimaliseren ons operationele model en verhogen de omzet om onze operationele marges aanzienlijk te vergroten”, stelt Smith.

Overstappende passagiers voor KLM

Concreet betekent de nieuwe strategie voor KLM een versterking van de leidende positie op Schiphol en meer groei. Met die groei moet de maatschappij de ‘benchmark carrier’ worden voor overstappende passagiers van en naar Europa.

Binnenkomende passagiers in Parijs

Waar bij KLM de focus gaat op de overstappende passagiers, moet Air France zich juist meer gaan richten op de binnenkomende passagier. Parijs en Frankrijk moeten de ‘leidende inbound bestemmingen’ worden, stelt Air France-KLM.

Groei voor Transavia

Transavia moet in Nederland de leidende positie als low-cost carrier vasthouden. In Frankrijk moet Transavia France uitgroeien tot de grootste low-cost maatschappij qua grootte van de vloot.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button