De airlines uit de Air-France KLM Groep moeten de komende vijf jaar inzetten op hun sterke punten. Dat betekent voor KLM een nog sterkere focus op de overstappende passagiers binnen Europa.
Nieuwe strategie
Air France-KLM presenteert vandaag in Parijs de nieuwe strategie aan de aandeelhouders. De komende vijf jaar moeten de maatschappijen uit de groep zich meer focussen op hun unieke expertise.
Opnieuw uitvinden
De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep heeft volgens ceo Ben Smith “alle ingrediënten om de leidende positie weer over te nemen.” Met de nieuwe strategie moet de groep zichzelf opnieuw uitvinden. “We optimaliseren ons operationele model en verhogen de omzet om onze operationele marges aanzienlijk te vergroten”, stelt Smith.
Overstappende passagiers voor KLM
Concreet betekent de nieuwe strategie voor KLM een versterking van de leidende positie op Schiphol en meer groei. Met die groei moet de maatschappij de ‘benchmark carrier’ worden voor overstappende passagiers van en naar Europa.
Binnenkomende passagiers in Parijs
Waar bij KLM de focus gaat op de overstappende passagiers, moet Air France zich juist meer gaan richten op de binnenkomende passagier. Parijs en Frankrijk moeten de ‘leidende inbound bestemmingen’ worden, stelt Air France-KLM.
Groei voor Transavia
Transavia moet in Nederland de leidende positie als low-cost carrier vasthouden. In Frankrijk moet Transavia France uitgroeien tot de grootste low-cost maatschappij qua grootte van de vloot.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

