Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Boeing 777 kan niet landen op Schiphol, wijkt uit

    16/11/2025

    Europese vervanger voor AWACS-vliegtuigen?

    16/11/2025

    KLM 777 na 3,5 uur terug op Schiphol

    15/11/2025

    Kritiek op vliegtaks uit onverwachte hoek

    15/11/2025

    Zo wordt een gloednieuw KLM-vliegtuig afgeleverd

    15/11/2025
  • Achtergrond

    Zo wordt een gloednieuw KLM-vliegtuig afgeleverd

    15/11/2025

    Van co Caravelle tot captain Boeing 757 en DC-4

    15/11/2025

    De grootste vliegshow van Nederland

    13/11/2025

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025
  • Editors’ choice

    Na MD-11 is nu ook DC-10 aan de beurt

    16/11/2025

    Van co Caravelle tot captain Boeing 757 en DC-4

    15/11/2025

    Ryanair bespaart €40 miljoen op boardingpas

    14/11/2025

    Embraer start gevecht tegen drones

    13/11/2025

    De grootste vliegshow van Nederland

    13/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Financieel»Rolls-Royce trekt meer geld uit om problemen met 787-motoren op te lossen
Financieel

Rolls-Royce trekt meer geld uit om problemen met 787-motoren op te lossen

Door Redactie7 november 2019, 15:32Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
De Trent 1000 motor - ©Chihaya Sta/Wikimedia
De Trent 1000 motor - ©Chihaya Sta/Wikimedia
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Motorbouwer Rolls-Royce trekt het komende jaar nog meer geld uit om problemen met de Trent 1000 motor op te lossen. Dat stelt de motorbouwer bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Problemen

De Trent 1000 wordt door veel airlines gebruikt om de Dreamliner van Boeing voort te stuwen. Ruim anderhalf jaar geleden werd duidelijk dat er een probleem zit in de turbinebladen van de motor.

Minder stevig

De turbinebladen van de zogeheten ‘package C compressor’ in de motor zijn minder stevig dan Rolls-Royce eerder dacht. Hierdoor kunnen de bladen afbreken. Rolls-Royce liet vorig jaar al honderden motoren inspecteren, maar liet in september dit jaar weten dat dat proces langer duurt dan gepland.

Meer investeringen

De motorbouwer stelt nu dat er meer geld geïnvesteerd wordt in de onderhoudscapaciteit en in reservemotoren zodat de verstoring voor de airlines verminderd wordt. In totaal investeert het bedrijf £ 800 miljoen (€925 miljoen) extra in het programma.

“We betreuren de verstoringen voor onze klanten zeer. Deze stappen zorgen ervoor dat de verstoringen verder afnemen,” zegt CEO Warren East, “Mijn topprioriteit is het verbeteren van het vertrouwen dat onze klanten hebben in de Trent 1000.”

Trent 1000 TEN

Ook met de Trent 1000 TEN, een verbeterde versie van de Trent 1000, zijn problemen. De motor kampt met slijtage aan de turbinebladen. Singapore Airlines zette hierdoor in april tijdelijk twee nieuwe 787’s aan de kant. Een oplossing voor de problemen duurt langer dan verwacht stelt Rolls-Royce. Pas in 2021 wordt de definitieve oplossing verwacht.

Veel verliezen

Het probleem met de motoren zorgde al voor veel verliezen bij Rolls-Royce. In het eerste halfjaar van 2018 kostte het de maatschappij ruim 600 miljoen euro. Diverse airlines moesten noodgedwongen hun toestellen aan de grond houden.


Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum
Industrie investeringen motoren Rolls-Royce Trent 1000
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Boeing 777 kan niet landen op Schiphol, wijkt uit

16/11/2025Sytse Sijbesma

Trump zet vertraagde passagiers in de kou

16/11/2025Leon Holtkuile

A330 en 787 ontsnapten maar net aan ramp

16/11/2025Leon Holtkuile
Recent

Boeing 777 kan niet landen op Schiphol, wijkt uit

16/11/2025

Trump zet vertraagde passagiers in de kou

16/11/2025

A330 en 787 ontsnapten maar net aan ramp

16/11/2025
Populair

Amerikaanse B-52-bommenwerper maakt rondje Europa

12/11/2025

Zo wordt een gloednieuw KLM-vliegtuig afgeleverd

15/11/2025

Embraer start gevecht tegen drones

13/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?