fbpx
Air France-KLMNaast het nieuwsNL NieuwsProfessional

Air France-KLM mag Leap-motoren onderhouden in China

AFI KLM E&M, de onderhoudsdivisies van Air France-KLM, mag vanaf nu ook LEAP-motoren onderhouden in China. De Chinese luchtvaartautoriteiten hebben daar toestemming voor gegeven, meldt het bedrijf.

Wereldwijde dekking

Het onderhoudsbedrijf kreeg eerder al toestemming van de Amerikaanse FAA en de Europese organisatie EASA om de motoren te onderhouden. Volgens Air France-KLM biedt het bedrijf met de Chinese toestemming nu wereldwijde dekking voor de motoren.

Twee versies

De LEAP-motor wordt geleverd in drie versies: Ć©Ć©n voor de A320neo, Ć©Ć©n voor de Boeing 737 MAX en Ć©Ć©n voor de C919 van de Chinese bouwer Comac. Het Frans-Nederlandse onderhoudsbedrijf mag de varianten voor Airbus en Boeing gaan onderhouden.

Veel klanten

“AFI KLM E&M heeft veel klanten en partners in China. Met de toestemming voor het onderhoud van de LEAP-motoren kunnen we hen nog meer producten en services aanbieden”, zegt Anne Brachet, Executive Vice President Air France-KLM E&M.

Help mee de meest realistische B737NG-simulator naar Nederland te halen!

Bij Up in the Sky houden we van de luchtvaart, dat moge duidelijk zijn. Nu willen we de nieuwste B737NG-simulator mĆ©t 4K-resolutie-projectors op de Nederlandse (particuliere) markt brengen. De benodigde investering hiervoor bedraagt anderhalve ton. Wil jij meehelpen financieren en rente ontvangen? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button