AFI KLM E&M, de onderhoudsdivisies van Air France-KLM, mag vanaf nu ook LEAP-motoren onderhouden in China. De Chinese luchtvaartautoriteiten hebben daar toestemming voor gegeven, meldt het bedrijf.
Wereldwijde dekking
Het onderhoudsbedrijf kreeg eerder al toestemming van de Amerikaanse FAA en de Europese organisatie EASA om de motoren te onderhouden. Volgens Air France-KLM biedt het bedrijf met de Chinese toestemming nu wereldwijde dekking voor de motoren.
Twee versies
De LEAP-motor wordt geleverd in drie versies: één voor de A320neo, één voor de Boeing 737 MAX en één voor de C919 van de Chinese bouwer Comac. Het Frans-Nederlandse onderhoudsbedrijf mag de varianten voor Airbus en Boeing gaan onderhouden.
Veel klanten
“AFI KLM E&M heeft veel klanten en partners in China. Met de toestemming voor het onderhoud van de LEAP-motoren kunnen we hen nog meer producten en services aanbieden”, zegt Anne Brachet, Executive Vice President Air France-KLM E&M.