Icelandair verwacht de 737 MAX in maart weer in gebruik te nemen, 12 maanden nadat de toestellen wereldwijd aan de grond werden gehouden. Dat blijkt uit het vluchtschema voor 2020. Er worden ook andere wijzigingen doorgevoerd.
Noord-Amerika
Uit een analyse van FlightGlobal blijkt dat de capaciteit van Noord-Amerikaanse bestemmingen met elf procent wordt verminderd. De routes naar San Francisco, Kansas City en Tampa stoppen. Een aantal andere Noord-Amerikaanse routes zullen minder vaak worden aangevlogen.
Europa
Met extra vluchten wil de maatschappij inzetten op Kopenhagen, Helsinki, Berlijn, Zürich, Madrid en Milaan. Ook zal er binnenkort een nieuwe Europese bestemming bekend worden gemaakt.
Winstgevendheid
Voornamelijk wil de maatschappij zich focussen op het aantal passagiers om daarmee de winstgevendheid van het routenetwerk te verbeteren. “We zullen ons focussen op markten waar we veel vraag zien. Routes waar minder vraag naar is, zullen we verminderen”, aldus Bogi Nils Bogason, CEO van Icelandair.