De Indiase luchtvaartautoriteit overweegt om een minimumaantal vlieguren in te stellen voor piloten als zij op de Boeing 737 MAX willen vliegen. Hiermee wil de organisatie de veiligheid vergroten, meldt Reuters.
Problemen
Vliegtuigbouwer Boeing is al maanden bezig om de 737 MAX weer in de lucht te krijgen. Na de crashes met toestellen van Lion Air en Ethiopian Airlines staat het toesteltype al lange tijd aan de grond. Met software-updates en pilotentrainingen moet het toestel, als het aan Boeing ligt, nog dit jaar weer vliegen.
Minimum aantal vlieguren
De Indiase luchtvaartautoriteit DGCA overweegt om een minimum aantal vlieguren op te leggen voor piloten die straks op de 737 MAX moeten vliegen. Volgens een bron binnen de organisatie wordt een definitief besluit daarover pas genomen als duidelijk is wanneer de 737 MAX weer vliegt.
Simulatoren
Volgens Reuters wil de organsiatie ook dat Boeing straks in India simulatoren installeert waar piloten hun extra training kunnen volgen. De extra training is nodig omdat Boeing een aantal wijzigingen doorvoert in het toestel.
Zelf testen
De Indiase luchtvaartautoriteit is één van de organisaties die heeft aangegeven de 737 MAX zelf nog extra te willen testen. Ook de Europese organisatie EASA wil dit doen voor er goedkeuring gegeven wordt. Omdat het een Amerikaans toestel is, heeft de FAA de lead in het certificatieproces, maar het Amerikaanse oordeel wordt niet als voldoende gezien door de andere autoriteiten.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
