KLM is vanaf vandaag actief op een nieuw social media platform voor de Japanse markt. Het platform LINE heeft in Japan 82 miljoen actieve gebruikers. De airline biedt vanaf vandaag 24 uur per dag ondersteuning via het platform.
Servicekanalen
Met LINE voegt KLM een nieuw medium toe als servicekanaal. Onder andere Facebook, Twitter, WhatsApp en Messenger worden al langere tijd ingezet. In Azië richt KLM zich met KakaoTalk en WeChat specifiek op Korea en China. Via de kanalen biedt KLM 24 uur per dag klantondersteuning.
Jonge doelgroep
LINE werd in 2012 gelanceerd in Japan en heeft inmiddels 82 miljoen actieve gebruikers. De grootste doelgroep van het platform zijn mensen tussen 15 en 34 jaar. Het platform biedt voice-, video- en chatcommunicatie en is beschikbaar in 17 talen. KLM is de eerste Europese airline die LINE als servicekanaal gebruikt.
Betere vindbaarheid
“De uitbreiding met LINE betekent dat onze Japanse klanten ons nog beter zullen weten te vinden, op het kanaal van hun keuze. Toen we op andere markten van start gingen met populaire lokale platformen, zagen we daar een enorme toename in het aantal vragen. Dat is een bevestiging van onze strategie dat we moeten zijn waar de klant is. Daarom hebben we nu ook LINE geopend als servicekanaal”, licht KLM-ceo Pieter Elbers toe.